2017

on

Jag kommer fortsätta vara föräldern som tar konflikter och lär mina barn att man har såväl skyldigheter som rättigheter. Att kärlek innebär kramar – och ramar.

Jag kommer eftersträva mycket mindre skärmtid för egen del utöver det som mitt arbete kräver. Mobilen kommer få en egen plats i hallen. Där kan den gott ligga medan jag umgås med nära och kära. Även mina gäster får lämna sin mobil i hallen. 

Jag kommer fortsätta arbeta för ett samhälle där religionsfrihet, yttrandefrihet, så lite statlig inblandning i privatlivet som möjligt och medkänsla för nästan är grundstenar.
Jag kommer inte låta någons hat, fördomar eller hot stoppa mig från att tro, älska, leva – och skriva. 

Facebook tyckte att mitt ledord för 2017 skulle vara ”man måste vara udda för att vara bäst”. Inte helt fel. Men jag eftersträvar inte att vara bäst – bara mitt bästa jag, hur udda jag nu än är.

Sist, men också först, jag kommer fortsätta att tacka Gud för min man, min familj och för var dag han ger mig.

Lämna gärna en kommentar

